logo_karmel.png
Digitale Video Bewerking

Deze cursus is bedoeld voor mensen die geen of weinig ervaring hebben met het importeren van video-opnamen, het monteren van video-scenes en het branden van een videoopname op een DVD schijf. In 6 cursusbijeenkomsten leert u de basisvaardigheden van het maken van video-opnamen, het werken met een video montageprogramma, tot het verzorgen van een videopresentatie met muziek en van commentaar voorzien. Tijdens de cursus wordt gewerkt met Adobe Elements Premiere.

De cursus videobewerking wordt meerdere malen per jaar gegeven. 

Cursusinhoud

• analoge en digitale opnamen de verschillen,
  • het bewerken van audiosporen
  • het toevoegen van muziek en geluiden aan de video,
  • het maken van verschillende overgangen tussen de scenses,
  • de juiste configuratie van uw computer en benodigde hardware,
  • waar let je op bij de aanschaf van een videocamera,
  • de basisanatomie van de camera en veelgebruikte functies van de camera,
  • bronmateriaal ordenen, trimmen, scenes verdelen, L- en J- cuts
  • effecten toevoegen aan de film,
  • video-opnamen exporteren naar de videorecorder of branden op een DVD schijf,
  • tips en trics bij het maken van video-opnamen

cursus_video.jpgCursusinformatie

Cursusprijs: 210 Euro per cursist

Start:  de cursus start op woensdagavond 2 maart

Tijden: 19.30 - 22.00 uur

Duur: 6 avonden.

Indien u niet kunt neem dan met ons contact op. Samen komen we altjd tot een oplossing.

We werken volgens het concept:

“One for the money, two for the show, three to get ready and go man go.”

Deze songtekst van Elvis Presley geeft weer hoe we onze cursussen plannen. We werken vraaggestuurd. Zodra drie  cursisten zich hebben ingeschreven, dan gaat een cursus van start. In overleg met de cursisten worden de data definitief vastgesteld. We leveren maatwerk en passen onze cursussen en workshops aan overeenkomstig uw wensen.

Inclusief:

Bij iedere cursus hoort een full color cursusmap met opdrachten en actuele achtergrondinformatie. De cursisten krijgen een CD / DVD met shareware programma's, diverse opnamen om het monteren van een videofilm onder de knie te krijgen. Daarnaast bieden we support bij installatieproblemen op uw computer.

Reactie van cursisten

videocamera.jpg
"Vorig jaar maakte ik de overstap van fotografie naar video. Ik kwam er al snel achter dat het maken van een interessante video echt een andere vaardigheid vereist dan het maken van fotos. Allereerst heb je met meer variabelen te maken
zoals beweging, geluid en tempo. Maar ook de technische bewerking achteraf op de computer is echt een vak apart.
Nadat ik enige tijd zelf gestoeid had met alle nieuwe onderdelen heb ik me ingeschreven voor een cursus bij De Karmel.
Ik kan wel zeggen dat ik zonder die cursus nu nog steeds geen vertoonbare film op DVD zou hebben! Je wordt in de cursus goed begeleid bij het technische deel en daarmee leg je een basis om aan het creatieve proces te beginnen.
De fijne kneepjes van het vak leer je natuurlijk alleen door zelf veel te oefenen maar zonder de stimulerende begeleiding zou ik nooit zover gekomen zijn! 

Danielle O. 

Terug